Rabu, September 02, 2009

2009-PELANCARAN 10D Tanda Intergriti Guru-Guru Agama Daerah Mersing





Pejabat Pendidikan Agama Daerah dengan kerjasama Majlis Guru Agama Daerah telah berjaya melancarkan satu lagi program motivasi guru-guru yang lebih bersifat menanamkan sifat intregriti dan menunaikan tanggungjawab sebagai seorang guru pada 26 Julai 2009 bersempena Sambutan Hari Guru Agama Peringkat Daerah Mersing 2009 yang telah dirasmikan oleh Yb Dato' Hj Zainal Abidin Bin Hj Osman di Dewan ILP Mersing.
Berteraskan 10 sifat yang perlu ada iaitu DIRUJUK,DIDAMPINGI,DIIKTIRAF,DIHORMATI,DIPERCAYAI,DI SAF HADAPAN, DICONTOHI, DICARI,DIRASAI, DISAYANGI, kami PPAD pasti semua guru dapat dijelmakan ditengah-tengah masyarakat yang dahagakan bantuan dan tunjuk ajar terutamanya dalam bidang agama.
Program ini adalah lanjutan program yang telah dilancarkan pada tahun 2008 iaitu 4PQ yang berteraskan 4 sifat mulia Rasulullah S.A.W sebagai seorang rasul.
Kami yakin dengan pelancaran ini sedikit sebanyak akan mempengaruhi tingkahlaku guru-guru agama. Bersama-samalah kita menjunjung tugas yang mulia ini berteraskan kepada Al-quran dan Assunnah.Selamat Maju Jaya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan